Hodanje unazad

July 7, 2020 Valentina Šljivić

Veruje se da vežba ima svoje korene u Kini. Pominje se još u starim kineskim spisima i pre dinastije Ćin (221-207. g. pne.). Pominju se i mitološka bića i besmrtnici koji su hodali unazad na putu oko sveta.

100 koraka unazad zamenjuje 1000 koraka unapred. Sagorevate više kalorija nego kada hodate ili trčite normalno (unapred).

Preporučuje se svima.

Osim toga što je odlična za mršavljenje preporučuje se i kao rehabilitaciona vežba, posebno za one koji su imali neke povrede kolena ili zglobova. Odlična je i za one: koji pate od istegnuća mišića kukova, prepona, donjeg dela leđa; ahilove tetive, uganuća gležnja, bolova u potkolenicama.
Hodanje unazad je preporučljivo i onima sa bolovima u telu koji su već probali gotovo sve – od tableta protiv bolova do vežbi istezanja.

Zašto je dobro hodati unazad?

Dokazano je da hodanjem unazad manje opterećujete kolena, koristite više energije i trošite više kalorija za kraće vreme nego kod običnog trčanja, a odlična je vežba za one koji žele da malo odmore kolena i zglobove.


Hodanje unazad je veoma važno za vežbače Taičičuana.
U Taičičuanu je bitno zbog poboljšanja koordinacije, koncentracije, balansa i razvijanja opreza. Poboljšava vid i sluh.

Samo 30 minuta hodanja unazad nekoliko puta nedeljno može učiniti mnogo za vaše zdravlje i topljenje kilograma.

Ako hodate unazad 10 do 15 minuta 3 dana nedeljno za mesec dana možete mnogo poboljšati fleksibilnost tetiva i kardiovaskularni sistem.


Napomena: Na video zapisu krećemo se unazad sa uvrtanjem struka. Vežba se uči. Ne pokušavajte sami. Dovoljno je da se krećate unazad kao što to radite unapred, s tim što je potrebno da proverite da li je teren ravan i bezbedan.

Vaš instruktor Taijiquan-a @Valentina Sljivic

@copyright OSAM